Radnička cesta 80, 10000 Zagreb | OIB: 85828625994 | T: +385 (1) 539 1800 | F: +385 (1) 539 1810 | E: kontakt@fzoeu.hr

Novosti

U Splitu održana radionica za obveznike plaćanja naknada

28.11.2018. U ŽK Split je održana regionalna edukativna radionica za obveznike plaćanja naknada. Sustavom naplate naknada, kao i zbrinjavanjem otpada upravlja Fond. Kako bi se pojasnile zakonske obveze koje se odnose na prijavu podataka vezanih za količine ambalaže, električnu i elektroničku opremu i uređaje, Fond u suradnji s HGK i HOK organizira regionalne radionice za obveznike.

Danas je u Županijskoj komori Split održana regionalna edukativna radionica za obveznike plaćanja naknada. Sustavom naplate naknada, kao i zbrinjavanjem otpada upravlja Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Kako bi se pojasnile zakonske obveze koje se odnose na prijavu podataka vezanih za količine ambalaže, električnu i elektroničku opremu i uređaje, Fond već neko vrijeme u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom i Hrvatskom obrtničkom komorom organizira regionalne radionice.

Iako još od 2006. godine postoji zakonska regulativa o sustavu plaćanja naknada, još je uvijek prisutna nedovoljna informiranost o tome tko je obveznik plaćanja naknada i koje su njegove dužnosti. „U Splitu već drugi put održavamo radionicu za obveznike plaćanja naknada i drago nam je da postoji veliki interes za informiranjem o tome koje su njihove dužnosti te na koji način trebaju izvještavati Fond o ambalaži, odnosno svom proizvodu. Proizvođač proizvoda je pravna ili fizička osoba - obrtnik, koja na profesionalnoj osnovi razvija, proizvodi, prerađuje, obrađuje, prodaje, unosi ili uvozi, točnije stavlja na tržište proizvode, uređaje i opremu. Važno je napomenuti da se pod pojmom proizvođača misli na unosnika iz zemalja EU, uvoznika iz trećih zemalja i proizvođača u Republici Hrvatskoj“ – rekla je Renata Pavković, voditeljica Odjela za identifikaciju i obračun naknada u Fondu.

 Rečeno je također i da se obveznik plaćanja prijavljuje u bazu Fonda dostavom propisanog obrasca, sukladno propisima za pojedine naknade. U slučaju uvoza/unosa/prodaje pića u sustavu povratne naknade (PET, staklo, limenka FE, limenka AL u volumenu većem od 0,2l) potrebno je prije prvog stavljanja na tržište popuniti i dostaviti Fondu potrebne podatke.

„Česte nejasnoće javljaju se oko pitanja tko plaća naknadu za ambalažu u slučaju dostavljača hrane iz pizzeria i restorana kao i u slučaju kafića koji u ponudi imaju coffie to go. U oba slučaja, naknadu za kartonske ili plastične kutije kao i čašice za kavu dužni su platiti ugostitelji u trenutku kada svoj proizvod stave u tu ambalažu“ – kazala je Ida Stipetić iz Odjela za identifikaciju i obračun naknada u Fondu.

U slučaju izvoza/iznosa proizvođač uvoznik/unosnik koji je prilikom uvoza, unosa ili proizvodnje platio naknadu Fondu, ima pravo na povrat naknade u slučaju izvoza proizvoda. Za sve naknade gospodarenja je za ostvarivanje prava na povrat potrebno dostaviti popunjeni propisani obrazac te uz njega priložiti i obaveznu dokaznu dokumentaciju.

Kad je riječ o označavanju ambalaže Žarko Dukić, iz Službe za analizu i izvještavanje u Fondu, osvrnuo se na Pravilnik o ambalaži i otpadnoj ambalaži i članak 13. te pojasnio kako pravilno označiti ambalažu proizvoda kao i ambalažu od pića imajući u vidu sustav povratne naknade odnosno obvezu označavanja povratne (višekratne) ambalaže.

Na kraju radionice sudionicima se obratio inspektor Trpimir Vulić iz Carinskog ureda Zadar te naglasio važnost poštivanja svih propisa s obzirom na propisane kazne za kršenje odredbi zakona.

Kontakt za sve upite: obveznici@fzoeu.hr

Kontakt za dostavu ovjerenih obrazaca: naknade@fzoeu.hr

Prezentacija_Posebne kategorije otpada
PPTX 4.61 MB
Prezentacija_Dostava podataka i označavanje ambalaže
PPTX 482.36 kB
  • Radionica za obveznike plaćanja naknada, Split
  • Radionica za obveznike plaćanja naknada, Split