HR

Informativno-edukativna radionica Fonda u Solinu

30.09.2021.

U Solinu je danas održana informativno-edukativna radionica Fonda na kojoj su detaljno pojašnjeni uvjeti i način prijave za sufinanciranje energetske obnove obiteljskih kuća. Građani su s velikim interesom dočekali objavu ovogodišnjeg Javnog poziva, koji je na službenim stranicama Fonda objavljen 15. rujna.

U odnosu na prošlu godinu, budžet je značajno povećan te je ove godine građanima  na raspolaganju 300 milijuna kuna, pri čemu je za pojedinu kuću ovisno o mjerama moguće dobiti i do 204 tisuće kuna bespovratnih sredstava. Na radionici još je jednom istaknuto da je financiranje dostupno kućama koje imaju svu potrebnu dokumentaciju te imaju do 3 stambene jedinice ili do 600m2 površine, pri čemu je dovoljno da je zadovoljen jedan od ta dva uvjeta. Prijaviti se mogu fizičke osobe koje su vlasnici ili suvlasnici kuće i koje imaju prebivalište prijavljeno na adresi predmetne kuće najkasnije od 14. rujna.

Programom je obuhvaćeno financiranje različitih mjera energetske obnove, ovisno o kojima je potrebno zadovoljiti i različite uvjete poziva.  Toplinska zaštita vanjske ovojnice ili cjelovita energetska obnova kuća financira se s do 60% i to kućama energetskog razreda C ili lošijeg u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Sredstva su dostupna i isključivo za korištenje obnovljivih izvora energije, bilo za sustave grijanja ili za proizvodnju električne energije. Međutim, za njih se mogu prijaviti samo kuće na ovom području koje su energetski razred B ili bolji, a na raspolaganju će im biti do 40, 60 ili 80% bespovratnih sredstava, ovisno o lokaciji.

Prijave za sufinanciranje bit će moguće isključivo putem sustava za ePrijavu, a sa zaprimanjem zahtjeva se započinje 14. listopada od 9 sati. Tek u tom trenutku će korisnicima u aplikaciji biti omogućeno ispunjavanje prijavnog obrasca te učitavanje sve potrebne dokumentacije. Sudionicima na radionici je detaljno pokazan rad u aplikaciji, pri čemu im je savjetovano da otvore svoj korisnički račun u sustavu odnosno da se registriraju prije datuma predviđenog za zaprimanje prijava. Ukoliko im je ovakav način prijave iz nekog razloga onemogućen ili mu nisu skloni, korisnici imaju mogućnost i angažmana certifikatora ili bilo koga drugog tko će odraditi postupak prijave umjesto njih. Za ovu uslugu, Fond je korisnicima osigurao do 500 kuna, a iznos će biti isplaćen zajedno s ostalim troškovima energetske obnove, temeljem računa ili ugovora o djelu.

Popis potrebne dokumentacije ove je godine dodatno pojednostavljen. Dokumenti poput Izvješća o energetskom pregledu i Energetski certifikat vrijede više godina te ih nije potrebno ponovo izrađivati, ukoliko ih građanin već ima, pod uvjetom da nakon njihovog izdavanja na kući nije bilo dodatnih građevinskih radova. Od ostalih potrebnih dokumenata, predavači su istaknuli kako je radi promjene cijena svakako dobro da ponude izvođača budu novijeg datuma. Za izvođenje radova korisnicima su na raspolaganju 24 mjeseca, a nakon završetka radova imaju rok od 2 godine u kojima moraju zadržati prebivalište na navedenoj adresi.