I BEZ UKRASNOG PAPIRA DAR U SRCE DIRA
Blagdani su vrijeme svjetlucavih ukrasa, blistavih lampica, veselja i druženja, ali i vrijeme u kojem proizvodimo više otpada no obično. Konkretno, istraživanja pokazuju da se u ovo vrijeme godine količina otpada poveća za 30-ak%. Većina tog otpada, odnosno čak 37%, odnosi se na ambalažni otpad, osobito papir i karton.
Stoga vas pozivamo da ovih blagdana, osim o najbližima, razmislite i o okolišu.
- Razmislite što je to što je potrebno, a što je višak.
- Razmislite mogu li se neke stvari kreativno preurediti i dobiti novu funkciju, a samim time biti i unikat.
- Razmislite hoće li trećina obilne blagdanske gozbe već sutradan završiti u smeću… ili je možete s nekim podijeliti.
- Razmislite što kupujete i potičete li time nečiji vrijedan rad i trud.
- Razmislite i što sa svom ambalažom koja ostane od proizvoda. (Jeste li znali da je kod nekih proizvoda npr. bombonijera tek 30% sadržaj proizvoda, a ostalo otpada na pakiranje?)
Upravo pakiranje je tema kojom smo se pozabavili u Fondovom novom promotivnom spotu, u sklopu kampanje Za ljepšu našu!. Cilj nam je povećati svijest o otpadu od blagdanskog darivanja i potaknuti nas da malo po malo mijenjamo svoje navike koje se tiču korištenja stvari, kako bismo svakodnevno smanjivali količinu otpada koji proizvodimo. Jedna od tih navika je i korištenje ukrasnog papira i slične pozamanterije, koja se u većini slučajeva ne može reciklirati. Stoga smo pokrenuli kampanju pod sloganom „I bez ukrasnog papira, dar u srce dira!“.
U sklopu kampanje smo izradili spot koji naglasak stavlja na reakcije prilikom primanja dara, te kratke videe koji će biti objavljivani na našoj Facebook stranici Za ljepšu našu!, a u kojima dajemo prijedloge kako kreativno uručiti dar, a pritom ne koristiti ukrasni papir. Mogućnosti su brojne: od poklanjanja u staklenim teglicama ili uz pomoć japanske metode zamatanja u marame, pa do organizacije potrage ili neke druge kreativne ideje.
Kad to nije moguće, preporuka je koristiti papir koji se ipak može reciklirati te ga pravilno odložiti u za to predviđene spremnike!
Također smo i neke vanjske oglase (tzv. billboarde) potpuno ogolili i na takve, bez dodatnog papira, samo rukom iscrtali naš slogan. Na ovaj način smo kao Fond i sami simbolično doprinijeli smanjenju korištenja papira, koje je nekad nemoguće izbjeći.